Een geboren ondernemer. Dat lijkt Jeroen Adriaans, oprichter van onder meer Undiemeister, te zijn. De paplepel? Nee, die kwam er niet aan te pas. Maar de ondernemersdrift zit wel al van jongs af aan in zijn bloed.
“Ik weet niet waar het vandaan komt. Ik heb gewoon altijd al de ambitie gehad om zelf iets op te bouwen. Letterlijk in de bouwsector, dacht ik eerst, want ik heb op zich wel twee rechterhanden. Maar doordat leren me soepel afging, bleef ik doorstuderen. Na studies in ICT en bedrijfsmanagement en diverse banen in de logistiek, IT, financiële sector en marketing was het tijd om eindelijk zelf te gaan ondernemen.”
Bamigo
Dat deed Jeroen voor het eerst na zijn ervaring met E-commerce bij een online verlichtingsbedrijf, waar hij als operationeel manager voor een flinke groei had gezorgd. “Dankzij deze mooie prestatie kreeg ik van hen de kans om een eigen onderneming op te starten. Die kon ik natuurlijk niet laten liggen. Daarop ging ik in 2014 op zoek naar een hoogwaardig verbruiksproduct om mijn eigen bedrijf mee op te starten. Ik wilde eens experimenteren met het in de markt zetten van een nieuw merk. Het werd Bamigo, een high end onderkledinglijn van duurzaam bamboe textiel. Drie jaar later haalden we een omzet van zes miljoen.”
E-Expansion
In 2018 stapte Jeroen op bij Bamigo vanwege een verschil
van toekomstvisie met de aandeelhouders. “Vanwege een concurrentiebeding kon ik niet in dezelfde branche verder, maar ik wist inmiddels dat ik ontzettend veel plezier had in het laten groeien van bedrijven. Daarom startte ik E-Expansion. Daarmee help ik andere bedrijven succesvoller te worden.”
Undiemeister
Toen het concurrentiebeding eenmaal afgelopen was, kon
Jeroen het toch niet laten om nog een nieuwe uitdaging in de onderkledingbranche aan te gaan. Resultaat: Undiemeister. “We ontwikkelden een eigen duurzame stof, Mellowood®. Deze is aantoonbaar maximaal CO2 neutraal en van topkwaliteit. We bestaan nu anderhalf jaar, draaien een miljoenenomzet en groeien enorm hard. Zo hard dat we even on hold moesten voordat we naar het buitenland konden uitbreiden omdat we anders de aantallen niet zouden aankunnen.”
300 tot 3.000% groei
Van grote successen als deze schrikt Jeroen inmiddels niet meer. Ook met E-Expansion ziet hij bedrijven vaak hard groeien. “Het slechtste resultaat waar we tot nu toe voor gezorgd hebben, is een groei van 300%. Soms realiseren we het tienvoudige. Dat zijn echt fantastische cases. Het geeft enorm veel positieve energie.”
Energie
Aan energie lijkt het Jeroen nooit te ontbreken. Naast dat hij andere ondernemers helpt, runt hij inmiddels 10 bedrijven. Zes met compagnons, vier alleen. Hoe houdt hij alle ballen in de lucht? “De grootste truc van succesvol ondernemen is dat je de juiste mensen om je heen verzamelt. Zij doen de dingen waar zij goed in zijn tien keer sneller en beter dan jij, waardoor je als bedrijf veel productiever bent. En wat ik doe, geeft me energie. De groei van Undiemeister, het succesvol maken van andere ondernemers, maar bijvoorbeeld ook kinderen blij maken met Dryly, de plaswekker die hen helpt van bedplassen af te komen. Ook dat geeft me veel voldoening.”
Toekomst? Ondernemen!
Streeft Jeroen met al deze activiteiten nog één groot einddoel na? “Niet echt één doel. Graag zou ik eens willen kijken of ik ook buiten Europa succesvol kan zijn en verder zou ik het leuk vinden om met het team naar een ruim kantoor op een mooie locatie te verhuizen. Hoe dan ook blijf ik altijd ondernemen. Het is gewoon veel te leuk.
Brabant in Business Magazine
Benieuwd naar het artikel in Brabant Business Magazine? Je vind het terug in de editie welke is uitgegeven op vrijdag 25 juni 2021.