Jeroen Adriaans, voormalig CEO van Bamigo, het succesvolle bamboe-mannenondergoedmerk, maakte in de radio-uitzending van De Ondernemer bekend dat hij begint met een nieuw bedrijf: UndieMeister®. Luister hier de podcast terug, waarin de ondernemer vertelt over dit nieuwe hoofdstuk.
Dat het bloed kruipt waar het niet gaan kan, mag blijken uit Adriaans nieuwe ondernemersavontuur. Pas sinds juli dit jaar is zijn concurrentiebeding van Bamigo afgelopen en nu staat daar alweer een nieuwe onderneming in duurzaam herenondergoed: UndieMeister®.
Octrooi
Met zijn nieuwe bedrijf verkoopt Adriaans wederom mannenondergoed van een duurzame materiaalsoort: dit keer niet van bamboe, maar ‘mellowood®’. De ondernemer heeft octrooi aangevraagd op deze duurzame textielsoort, die een combinatie is van een Oostenrijkse stof (die de Duitse knipoog in de naam verklaard) en organisch katoen. De presale is gestart op undiemeister.com.
”Private investors zijn negen van de tien keer ook zelf ondernemer en die hebben toch een bepaalde inbreng.’’
Jeroen Adriaans
Adriaans heeft zijn nieuwe bedrijf vooral met eigen middelen gefinancierd, maar heeft voor de lancering wel een kleine crowdfunding opgestart. Over zijn voorkeur voor private investors zegt de ondernemer: ,,Mijn ervaring bij banken is toch dat het een lang traject is, terwijl private investors negen van de tien keer ook zelf ondernemer zijn en die hebben toch een bepaalde inbreng.’’
Zeven ondernemingen
Adriaans is op weg een heuse duizendpoot te worden, met al zeven ondernemingen op zijn naam. De bedoeling is dat zijn bedrijven elkaar gaan versterken. Zo doet zijn e-commercebureau E-Expansion ook werkzaamheden voor UndieMeister®. ,,Uiteindelijk moet dat allemaal onder één paraplu komen,” zegt Adriaans. Voor de toekomst ligt er dus een plan om zijn bedrijven slim aan elkaar te koppelen, maar voor nu ligt de focus nog even bij het nieuwe UndieMeister®. Met in eerste instantie online verkoop op undiemeister.com, maar in de toekomst misschien ook verkoop via stenen winkels.