Jeroen Adriaans en Rik Vegter maken met Undiemeister premium ondergoed en casuals voor heren uit duurzame, lokaal geproduceerde stoffen. Ze staan dit jaar in de Challenger50, de lijst van MT/Sprout met de 50 grootste uitdagers van de gevestigde orde.
Genomineerd voor de MT/Sprout Challenger50
Ooit maakten ze als concurrenten van elkaar kleding van bamboevezel. Maar toen Adriaans en Vegter daarna samen een nieuw textielmerk opzetten, was de magie compleet. Undiemeister, die naam zit in ieders hoofd gebeiteld. Dat is natuurlijk een kwestie van slim en veel reclame maken voor de ‘premium en duurzame heren-ondermode en essentials’, maar de producten zijn wel degelijk onderscheidend, zegt Vegter. ‘We bieden de perfecte balans tussen de beste kwaliteit en maximale duurzaamheid’.
Afgezien van een kleine crowdfunding bij de start is Undiemeister volledig met eigen geld gefinancierd, en eigenlijk is groeigeld de enige barrière die Vegter ziet om met zijn bewuste boxers in heel Europa net zo prominent te worden als in Nederland. ‘Groeigeld bepaalt de snelheid.’
Dat Adriaans en Vegter echte challengers zijn, bewijzen ze met een tweede merk dat ze onlangs lanceerden: Florrèl. Daarmee willen ze de wereld van het beddengoed opschudden.
Wat: Duurzame ondermode en casuals
Wie: Rik Vegter en Jeroen Adriaans
Daagt uit: fast fashion
Sinds: 2019
Website: undiemeister.com
Ooit maakten ze als concurrenten van elkaar kleding van bamboevezel. Maar toen Jeroen Adriaans en Rik Vegter daarna samen een nieuw textielmerk opzetten, was de magie compleet. Undiemeister, die naam zit in ieders hoofd gebeiteld.
Dat is natuurlijk een kwestie van slim en veel reclame maken voor de ‘premium en duurzame heren-ondermode en essentials’, maar de producten zijn wel degelijk onderscheidend, zegt Vegter. ‘We bieden de perfecte balans tussen de beste kwaliteit en maximale duurzaamheid’.
Ondergoed van Mellowood
Ruim drie jaar na de start is de premium ondermode – puur direct to consumer – goed voor een miljoenenomzet. Die duurzaamheid van de producten komt, net als Undiemeister zelf, niet uit de lucht vallen. Zowel Vegter als zijn mede-oprichter Adriaans waren al jaren actief met ondergoed van bamboe, met respectievelijk Bamboodaddy en Bamigo.
Adriaans stapte in 2018 uit bij Bamigo en begon een jaar later met Vegter Undiemeister. De onderbroeken zijn niet langer van bamboe, vertelde hij onlangs al tegen MT/Sprout, omdat textiel van bamboevezels niet zonder meer synoniem is voor duurzaam. Dat hangt er maar helemaal af hoe het wordt geproduceerd in Azië.
Het alternatief vonden de ondernemers in Europa in de vorm van het als merk gedeponeerde Mellowood, een stof op basis van katoen en houtvezels, dit keer van de beuken- en eucalyptusboom. Duurzaam én lokaal geproduceerd.
Nieuw merk voor beddengoed
Afgezien van een kleine crowdfunding bij de start is Undiemeister volledig met eigen geld gefinancierd, en eigenlijk is groeigeld de enige barrière die Vegter ziet om met zijn bewuste boxers in heel Europa net zo prominent te worden als in Nederland. ‘Groeigeld bepaalt de snelheid.’
Dat Adriaans en Vegter echte challengers zijn, bewijzen ze met een tweede merk dat ze onlangs lanceerden: Florrèl. Daarmee willen ze de wereld van het beddengoed opschudden.