Als het mkb verdwijnt, verdwijnt de ziel uit de samenleving. Steeds meer mkb’ers snappen dat en doen iets terug voor de samenleving. Zo ook Undiemeister. De fabrikant van onderkleding heeft het kinderziekenhuis in Utrecht omarmd.
Een eerdere actie van Undiemeister, met sokken voor daklozen samen met Leger des Heils liep naar eigen zeggen helemaal uit de hand. Foto: Undiemeister.
,,Als het goed met je gaat, dan geef je terug. Zeker in deze tijd”. Dat vindt Jeroen Adriaans, ceo van Undiemeister, die direct het goede voorbeeld geeft. Undiemeister sluit zich aan bij de stichting Vrienden UMC Utrecht & Wilhelmina Kinderziekenhuis. De stichting ondersteunt naast onderzoek ook de mogelijkheid voor ouders om dag en nacht contact met hun baby in het ziekenhuis te houden, via slimme camera’s.
,,Iets terugdoen voor de maatschappij zit in het DNA van Undiemeister“, aldus Adriaans. ,,Met die gedachte zijn wij Undiemeister gestart en het zou mooi zijn als andere bedrijven zich aansluiten.”
Daklozenactie op Black Friday
In voorgaande jaren deed het bedrijf ook al een duit in het zakje van het Leger des Heils. Daklozen ontvingen ondergoed en sokken bij iedere klantbestelling. Via TV reclames werd de consument daarop geattendeerd en dat sloeg aan. ,,Aan consumeren zit een maximum. Black Friday is het toppunt daarvan. En dat terwijl er ook mensen zijn die weinig hebben”, aldus Adriaans.
Oproep aan andere bedrijven.
,,Alle kleine beetjes helpen. Je kan natuurlijk alles zelf houden, maar je bent onderdeel van de maatschappij waarin wij allemaal leven. Als iedereen meedoet dan wordt de wereld stapje voor stapje een betere plek, voor iedereen. En gelukkig zijn wij succesvol, dus dan kan het ook. Dat geldt voor meer bedrijven”.